Content is dé koning van je online marketingcampagne. Daar weten de specialisten bij een online marketing bureau alles van. Er moet op je website goede content staan. Staat er content van slechte kwaliteit, dan trek je geen – of in ieder geval weinig – nieuw verkeer en heb je niet het vertrouwen van de bezoekers die toch de weg naar je website vinden. Maar hoe maak je goede content? En hoe heeft die content invloed op je conversies? In dit artikel vertellen we hoe je van je website of webshop een succes maakt met zoekmachine-optimalisatie (SEO).
Waarom is content belangrijk voor Google?
Gebruik je het internet, dan maak je ongetwijfeld gebruik van een zoekmachine. De meeste mensen die een product of dienst zoeken, gebruiken hiervoor Google. Het is daarom belangrijk dat je website in Google (maar natuurlijk ook in andere zoekmachines) een hoge organische zoekpositie heeft. Het liefst sta je op nummer één. Maar die hoge positie kun je wel vergeten als er op je website geen goede content staat. Google toont je website niet alleen aan bezoekers omdat een zoekwoord nou zo bijzonder vaak op een pagina voorkomt, maar ook omdat de content die je plaatst waardevol is. Mensen die naar fietsen zoeken, moeten fietsen vinden! Niet alleen een pagina waar het woord ‘fiets’ vaak wordt gebruikt, terwijl de inhoud eigenlijk over wasmachines gaat.
Waarom is je linkprofiel belangrijk?
Ook je linkprofiel heeft waarde. Een gezond linkprofiel betekent dat meerdere websites vaak iets over je site plaatsen. Als je content niet waardevol is, zal je geen relevant linkprofiel opbouwen omdat niemand iets over je content te zeggen heeft. Vinden bezoekers je website interessant, dan plaatsen ze er misschien iets over op hun blog of op sociale media. Hoe vaker andere websites het over je hebben, hoe meer autoriteit je hebt. Bezoekers vertrouwen je. En dat wil je, want dan is de kans groot dat je je producten verkoopt of andere conversies behaalt.
Hoe breng je je website onder de aandacht?
Je content is een onderdeel van je SEO. Je brengt een waardevolle boodschap over waarin zoekwoorden zijn verwerkt, zonder dat je deze woorden onnodig spamt. Je geeft informatie waar de lezer iets aan heeft en zorgt dat de techniek van je website goed in elkaar zit. Dit laatste onderdeel valt onder je technische SEO. Maar naast SEO, kun je ook SEA (zoekmachine-adverteren) of social advertising inzetten om bezoekers naar je site te trekken. De resultaten van deze diensten behaal je sneller, maar zijn minder duurzaam. Stop je met adverteren, dan vinden nieuwe bezoekers je website ook niet meer.
Wie kan de marketing van je website beheren?
De specialisten van een online marketingbureau (bijvoorbeeld Semwerkt in Hoorn), kunnen al je online marketing voor je uitvoeren. Zij weten precies hoe SEO, SEA en social advertising in elkaar zitten en maken een professioneel marketingplan waarin ze al deze diensten – of de diensten die jij kiest – naadloos met elkaar combineren. Zo maak jij van je website een autoriteit.
Recente reacties